tisdag 25 maj 2010

Brickbandsarmband


På bilden ser ni ett av mina första någorlunda godkända brickband. Jag var själv jury. Bandet var länge min stolthet, men jag visste inte vad jag skulle använda det till eftersom det var lite olika brett på många ställen. Då låter man det ligga i gott förvar tills snilleblixten slår ner i ens arma själ. Sedan är det bara att jobba. Det blev armband av det hela. I olika längder för att passa olika handledsmått. Armbanden är nästan färdiga, sånär som på ett spänne. De är fästade på mjukt svalt siden och broderade med pärlor. Därtill en virkad kant i ylletråd. Det hela är ett dekorativt och värmande armband som gör dig fin i svala sommarkvällar. Banden är till salu för 120 kronor stycket. Allt är genuint handgjort och varje band är fullständigt unikt.

3 kommentarer:

  1. Ett sånt skulle en armbandstokig tomte som jag vilja investera i, minsann!

    SvaraRadera
  2. Menar du INVESTERA? Eller menar du att det ska dimpa ner i brevinkastet bara?

    SvaraRadera